U bent hier

Geef de bekendheid van je evenement een boost en bereik wie je wil bereiken

Inzetten op de bekendheid van jullie evenement doet een belletje rinkelen bij jullie doelgroep. Ga voor meer zichtbaarheid en geef je communicatie een boost!

Voor Koor&Stem ligt haar bekendheid in de mate waarin mensen Koor&Stem herkennen, weten waarvoor de organisatie staat en wat die doet.

 

Communiceer

  • Zorg dat mensen uit de buurt weet hebben van jullie activiteit. Denk hierbij aan het aanschrijven van:
    • Welzijns- of sociale organisaties met een bepaald zorg- of ondersteuningsaanbod in jullie buurt;
    • Fondsen voor vrijetijdsparticipatie;
    • De dienst Vrije Tijd en/of Cultuur van je stad of gemeente;
    • Agentschappen integratie en inburgering;
    • Scholen;
    • enz.
  • Publiceer over jullie werking en activiteiten in lokale krantjes en op activiteiten zoals vrijetijdsmarkten, enz.
  • Investeer in verschillende communicatiedragers: folders, affiches, website, sociale media, enz.
  • Gebruik in je communicatie steeds het logo en de look&feel van je koor en vermijd zoveel mogelijk afwijkende huisstijlen. 

... gericht

  • Als je kwetsbare groepen wil aanspreken, maak dan gebruik van brugfiguren of organisaties die door de doelgroep goed gekend zijn (zie verder)
  • Richt jullie communicatie specifiek naar het publiek waarvoor je bepaalde inspanningen levert. Benoem expliciet wat er wel en niet voorzien is op vlak van bereikbaarheid en betaalbaarheid.
  • Zet je activiteit op UiT in Vlaanderen en label het als ’toegankelijk evenement’.

Wist je dat...

  • Er tal van organisaties bestaan die kwetsbare personen of minderheden maar al te graag toeleiden naar een cultureel aanbod in de buurt? Check daarom in jouw buurt of er interesse is bij zulke organisaties en ga bij hen ten rade over hoe je deze doelgroep(en) beter kan bereiken.
  • Je op www.desocialekaart.be informatie vindt over het zorgaanbod in jullie buurt? Kom te weten welke instanties werkzaam zijn in jullie regio en wie jullie kunnen contacteren om bv. een bepaalde doelgroep uit te nodigen. 
  • Je nog tal van interessante tips vindt om gericht te communiceren met bepaalde doelgroepen op www.diversiteitspraktijk.be?
Terug naar boven